Vanliga frågor och svar
Alla frågor
-
Vad kontrolleras vid en bilbesiktning?
-
Hur lång tid tar en bilbesiktning?
-
Vad kostar det att besikta bilen?
-
Hur ofta görs en bilbesiktning?
-
När blir fordon besiktningsbefriade?
-
Vad är en kontrollbesiktning och varför gör man det?
-
Vad innebär en anmärkning som leder till direkt körförbud?
-
Är det möjligt att besikta ett avställt fordon?
-
Vad innebär det att få anmärkningar som leder till efterkontroll?
-
När ska man besikta bilen?
-
Den 1 januari 2020 blir samtliga besiktningsstationer kontantfria.
-
Hur tar jag del av bokningsrabatten?
-
Varför låser sig webbsidan när jag ska betala via Klarna?
-
Vad händer med min förbetalning om jag inte kommer på min bokade tid eller avbokar för sent?
-
Jag har frågor, synpunkter eller vill framföra ett klagomål.
-
Hur får jag en bokningsbekräftelse?
-
Jag har inte fått min faktura från Klarna. Vad gör jag?
-
Hur långt innan måste jag avboka min förbokade tid?
-
Hur långt innan kan jag omboka min förbokade tid?
-
Vad händer med en förbetalning om bilen byter ägare?
-
Kan jag kombinera min SMC rabatt eller Caravan Club rabatt på 10% med förbetalningen?
-
Jag har förbetalt min besiktning av misstag eftersom jag är fakturakund.
-
Jag har bokat och förbetalt min besiktning men när jag valde betalningsalternativ så uppstod ett fel. Hur vet jag att betalningen gick igenom?
-
Jag har förbetalt och vill få en faktura där moms framgår?
-
Varför får jag ett felmeddelande på mitt postnummer när jag ska betala via Klarna?
-
Jag vill bli fakturakund. Hur gör jag?
-
Hur kontaktar jag Klarna?